جاذبه های گردشگری جذاب ایران از نگاه توریستهای خارجی
نوشته شده توسط : triptravel

اگر برای اولین بار به سرزمین باستانی مانند ایران مسافرت کنید ، با جاذبه های گردشگری جذاب و اماکن توریستی شگفت انگیزی رو به رو خواهید شد. هنگامی که شما تهران ، شیراز و اصفهان زیبا را دیده باشید ، پس بازدید بعدی کجا خواهد بود؟ خوشبختانه  جاذبه های توریستی و مکان های گردشگری ایران کم نیست و از این لحاظ شما انتخابهای زیادی خواهید داشت. ایران سرزمین اکتشافات وسیع از طریق آثار باستانی و تاریخی است که در  تهران ، اصفهان زیبا ، شیراز دوست داشتنی و یا کویری وسیع مانند یزد نهفته است ، ایران سرزمینی است که همه باید حداقل یک بار در زندگی خود از آن دیدن کنند.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 خانه های تاریخی کاشان

خانه های سنتی و تاریخی کاشان حتما برایتان گزینه  های هیجان انگیزی خواهد بود . خانه های تاریخی کاشان در پشت دیوارهای آجری مرتفع کاشان پنهان شده اند . صدها خانه بزرگ سنتی در آنجا وجود دارد ، اکثر خانه های تاریخی کاشان در قرن نوزدهم ساخته شده اند . بسیاری از آنها تبدیل به متروکه شده اند و از یاد رفته اند  اما تعداد زیادی از آنها ترمیم شده است و به خوبی از آنها حفظ و نگهداری میشود  که خانه های (طباطبایی ها - بروجردی ها - عامری‌ها -  شریفیان  منوچهری  راهب و...) از قبیل آنهاست. بازدید از این خانه ها شما را با معماری غنی و شگفت انگیز ایرانی آشنا میکند و باعث میشود روح شما لحظاتی را در زمان سفر کند. بنابراین بازدید از آنها را در برنامه سفر خود داشته باشید. این یک پیشنهاد خارق العادست.

 

مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیرل الملک مسجدی زیبا در شیراز است که در یک محله به نام گود عربان و بسیار نزدیک به حرم معروف شاه چراغ واقع شده است. مسجد نصیر الملک در دوره قاجار ساخته شده است . شروع ساخت این بنا به سفارش میرزا حسنعلی خان نصیرالملک ، یکی از اربابان سلسله قاجار ، در سال 1876 آغاز و در سال 1888 پایان یافت. این مسجد از دیدگاه کاشی کاری یکی از ارزنده‌ترین مساجد ایران و از دیدگاه ساختمان‌سازی سازه ای بی‌مانند است مساحت آن ۲۸۹۰ متر مربع و زیربنای آن ۲۲۱۶ متر مربع است در این مسجد از شیشه‌های رنگی استفاده شده به همین علت آن را مسجد صورتی نیز می نامند.

 

شهر تاریخی یزد

شهر قدیمی یزد ، با داشتن سازه های گلی (برج های بادی یا بادگیر) که از آجرهایی قهوه ای رنگ بنا شده است که ناگهان همانند  ققنوس از  دل بیابان ظاهر می شود . به گواه یونسکو ، شهر قدیمی یزد یکی از قدیمی ترین شهرهای روی زمین است و مکانی مناسب برای احساس و درک هرچه بیشتر پیشینه تاریخی این منطقه است. بادگیرها، مناره‌ها و گنبدها بارزترین جنبه ظاهری معماری شهر یزد است. در این سبک معماری برای گرفتن جریان باد و خنک کردن فضای ساختمان، از بادگیرها استفاده شده است.

 

کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان مکان  پادشاهی سلطنت قاجاریه بوده است که در سال 1779 به قدرت رسید و تهران را برای اولین بار به پایتخت ایران تبدیل کرد. کاخ در اطراف باغی ساخته شده است که دارای استخرها و همچنین مناطق سرسبز و دختکاری شده است ، مشخصه ترین ویژگی این کاخ زیور آلات با ارزشی است که از قرن نوزدهم باقی مانده است. این مکان به یک مرکز هنری و معماری (موزه) تبدیل شده است و نمونه ای برجسته از هنر و معماری ایرانی است. این مکان سبکی جذاب از هنرها و صنایع دستی سنتی و عناصر معماری و فناوری قرن 18 را در خود جای داده است.

 

حافطیه شیراز

در شیراز زیبا، مقبره حافظ، یکی از بزرگترین شاعران ایرانی ، شیخ شمس الدین محمد ، یا حافظ (به معنای کسی است که می تواند قرآن را از حفظ تلاوت کند) در مکانی به عنوان حافظیه قرار گرفته است. حافظ در حدود سال 1324 در شیراز به دنیا آمد. در حالی که هنوز جوان بود درگذشت . او یکی از بزرگترین شعرای عصر خود بود ، بنابراین اگر به ادبیات سنتی خصوصا شعرای قدیمی علاقه مندید بازدید از این مکان را از دست ندهید.

 

نقش رستم شیراز

مقبره های سنگی نقش رستم ، تلاشی باشکوه از سازه های بلند در زمان هخامنشیان است. این بنای باستانی مجموعه ای از مقبره های شاهان هخامنشی است که در مجاورت تخت جمشید قرار دارد  ، همچنین در چند صد متری از نقش رجب قرار دارد. قدیمی ترین نگاره در نقش رستم مربوط به هزار سال پیش از میلاد مسیح است. اگرچه به شدت آسیب دیده است ، اما تصویری مبهم  از مردی با کلاهی غیرمعمول را به تصویر می کشد که در اصل ایلامی است. این تصویر بخشی از نقاشی دیواری بزرگتر است که بیشتر آنها به دستور بهرام دوم تخریب شده است.

 

مسجد جامع اصفهان

مسجد جامع باستانی اصفهان یک موزه واقعی از معماری اسلامی است. طی چند ساعت می توانید 800 سال از طراحی اسلامی را ببینید و با بناها و معماری های دیگر مقایسه کنید. نمونه ای زیبا در عصر خود و قرن حاضر. مناظر بازدید از مسجد جامع اصفهان بسیار خیره کننده است. از ظرافت هندسی زمان سلجوقیان ، تا دوره مغول و حتی دوره ای کوتاه از صفویان، با مساحت بیش از 20،000 متر مربع ، مسجد جامع اصفهان نه تنها یک جاذبه گردشگری اصفهان بلکه بزرگترین مسجد ایران است.

 

میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان در ابتدای قرن شانزدهم میلادی توسط شاه عباس اول بزرگ ساخته شده است و به توسط مجموعه ای از طاق های دو طبقه به هم وصل می شود که در واقع طراحی این سازه نقش و نگار جهان است. میدان نقش جهان از دوره صفویه توسط ساختمان هایی احاطه شده است. مسجد شاه در ضلع جنوبی این میدان بنا شده است. در ضلع غربی کاخ علی قاپو قرار دارد. مسجد شیخ لطف الله در ضلع شرقی این میدان واقع شده است و در ضلع شمالی دروازه قیصریه به بازار بزرگ اصفهان باز می شود.

 

پرسپولیس (تخت جمشید)

افتخارهای باستانی امپراتوری پارس در تخت جمشید به اوج خود رسید. شهر نمایشگاهی و ریلهای یکپارچه در سراسر تخت جمشید وجود دارد . تخت جمشید یا پارس یکی از پایتخت های باستانی ایران بوده است که در اواخر پادشاهی داریوش اول و در قرن ششم قبل از میلاد نهاده شد. ویرانه های آن در 56 کیلومتری شمال شرقی شهر شیراز ، در شهری کوچک به نام مرودشت قرار دارد که آب و هوای خشک به حفظ بیشتر معماری تخت جمشید کمک کرده است. داریوش پایتخت سلسله هخامنشیان را از پاسارگاد به پرسپولیس منتقل کرد ، جایی که کوروش بزرگ ، بنیانگذار امپراتوری پارس ، حکمرانی کرده بود.

 

 

 جاذبه های گردشگری جذاب ایران از نگاه توریستهای خارجی

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: